Connect with us

Reklama

Pohotová fotbalová reklama Specsavers: Kup si brejle, strejdo!

Pohotově, vtipně a zajímavě využít aktuálně diskutované téma je v reklamní branži vždy velké vítězství. Dnes se to skvělým způsobem podařilo britskému maloobchodnímu prodejci optiky Specsavers, když v bleskovém tiskovém inzerátu zareagovali na diskutovaný neuznaný gól na ME ve fotbale v úterním zápase Anglie – Ukrajina.

V inzerátu, jenž dnes vyšel téměř ve všech britských denících, si Specsavers dělají legraci z rozhodčího, který neuznal Ukrajincům gól v zápase s Anglií, když míč již za brankovou čárou vykopnul obránce John Terry. V tištěném inzerátu, který vznikl doslova přes noc, je vyobrazena inkriminovaná situace z pohledu televizní kamery, kde je vidět míč za brankovou čárou. Snímek je doplněn v azbuce ukrajinským překladem dlouhodobým claimem „Should have gone to Specsavers“ s dodatkem „Jak říkají na Ukrajině“.

Zdroj: campaignlive.co.uk

Podle serveru campaignlive.co.uk vznikla reklama in-house a marketingový ředitel firmy k tomu s úsměvem dodal: „Můj kreativní tým byl rychlejší než John Terry.“ Nutno samozřejmě dodat, že Anglie je fotbalový národ a samotný zápas podle serveru sledovalo na 18,5 milionu Britů. A nutno je i zopakovat fakt, že zápas se hrál v úterý večer a ve čtvrtek ráno již byla reklama ve všech hlavních britských denících.

Specsavers jsou v Anglii známí právě svým dlouhodobým reklamním konceptem „Should have gone to Specsavers“, v rámci nějž představují různé humorné scénky, které by se nestaly, kdyby hrdina „býval šel do Specsavers“ a koupil si kontaktní čočky nebo dioptrické brýle. Známé jsou například reklamy SaunaBlow Job nebo parodie na reklamu Axe efekt. Zajímavé však je, že tento koncept v Británii zlidověl a stal se součástí aktivní slovní zásoby Britů, kteří jej používají stejně jako bychom třeba my řekli „Kup si brejle, strejdo!“

 

ARVE Error: need id and provider

 

Každopádně za takhle rychlou, pohotovou i zábavnou reakci nelze Specsavers jinak než pogratulovat. Ostatně pozitivní reakce se dají nalézt i na facebookové stránce Specsavers, kde zaujme zejména příspěvek „Jsem Ukrajinka, mám právo na slevu?“

Za tip na článek děkuji Jonáši Jančaříkovi.

 

Zdroje:

http://en.wikipedia.org/wiki/Specsavers

http://www.campaignlive.co.uk/news/1137525/specsavers-runs-tongue-in-cheek-ukrainain-goal-press-ad/

Náhledová fotografie: campaignlive.co.uk

Jak citovat tento článek?

PAVLŮ, Ondřej. Pohotová fotbalová reklama Specsavers: Kup si brejle, strejdo! Markething.cz [online]. 21. Června 2012 [cit. 2012-06-21]. Dostupné z: http://www.markething.cz/specsavers

Continue Reading

Spoluzakladatel a první šéfredaktor serveru Markething.cz. Absolvent oboru Marketingová komunikace a PR na FSV UK. Když neukájí svoji grafomanii, běhá po horách.

More in Reklama

To Top