Do Prahy přijede Henry Jenkins, bůh nových médií

|

29. Květen 2012

|

Kategorie: Z terénu

Do Prahy přijede Henry Jenkins, bůh nových médií

Každá sféra lidské činnosti má svého guru, mentora či autoritu, ke které všichni bez rozdílu vzhlíží. Na poli nových médií a kulturní konvergence se takovým Yodou stal profesor Henry Jenkins, který v průběhu června zavítá do Prahy.

Institut komunikačních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy pořádá exkluzivní sympozium, které proběhne 18. června na půdě Institutu ekonomických studií nacházejícího se v Opletalově ulici. Budete mít jedinečnou příležitost shlédnout u řečnického pultu profesora Henryho Jenkinse, který se vystřídá se svou kolegyní z University of Southern California, Sangitou Shresthovou. Dále vystoupí Nico Carpentier a Jaroslav Švelch, oba přednášející na půdě Univerzity Karlovy, a také Jakub Macek z brněnské Masarykovy Univerzity. Veškeré podrobnosti o akci s názvem Transmedia Generation: On Empowered and Impassioned Audiences in the Age of Media Convergence with Henry Jenkins se můžete dozvědět zde. Sympozium je určeno nejen odborné a akademické veřejnosti, ale také zainteresovaným zástupcům veřejnosti širší – novinářům, umělcům a marketingovým profesionálům. Registrace probíhá do 11. června. S případnými dotazy a s potvrzením účasti se, prosím, obracejte na pana Jaroslava Švelcha (svelch@fsv.cuni.cz).

Plakát k plánované akci navržený jedním ze studentů profesora Jenkinse

Program akce bude následující:

  • 14:15 - Zahájení
  • 14:30 - The Transmedia Generation: Spreadable Media, Fan Activism, and Participatory Learning - Henry Jenkins, University of Southern California
  • 15:45 - More than desire for text: online participation and social curation of content - Jakub Macek, Masaryk University, Brno, Czech Republic
  • 16:15 - Bollywood migrations - Sangita Shresthova, University of Southern California
  • 16:45 - Pauza
  • 17:05 - Fan translation as a social and (inter)cultural practice - Jaroslav Švelch, Charles University in Prague
  • 17:35 - The dark sides of online participation - Nico Carpentier, Free University of Brussels, Charles University in Prague
  • 18:05 - Pauza
  • 18:10 - Diskuze
  • 19:00 - Konec akce

 

Pokud se chcete dozvědět, jaká aktuální témata a problémy hýbou světem nových médií, kulturní konvergence a populární kultury, rozhodně si nenechte ujít unikátní příležitost setkat se s průkopníkem a autoritou oboru. Markething bude u toho.

 

Sdílet tento článek

Autor

Martin Maxa

Absolvoval bakalářský obor Marketingová komunikace a PR na IKSŽ FSV UK a roční studium na francouzském Sciences Po Rennes, kde se zaměřil na marketing luxusního zboží a módních značek v propojení s moderními dějinami. Magisterský titul získal taktéž na IKSŽ FSV UK v rámci oboru Mediální studia. V současnosti na své alma mater externě vyučuje, zajímá se o oblast transmediálního vyprávění a je členem dozorčí rady serveru Markething.cz.

Podobné

Bude z Hongkongu další social revoluce?
Marek Hlavica: Ne každá zábavná reklama je současně efektivní
Nouvelle Prague – odhalení tajemství hudebního byznysu