Facebook Twitter YouTube RSS Mail Instagram
Menu

Do Prahy přijede Henry Jenkins, bůh nových médií

Martin Maxa      29. 5. 2012
Do Prahy přijede Henry Jenkins, bůh nových médií

Každá sféra lidské činnosti má svého guru, mentora či autoritu, ke které všichni bez rozdílu vzhlíží. Na poli nových médií a kulturní konvergence se takovým Yodou stal profesor Henry Jenkins, který v průběhu června zavítá do Prahy.

Institut komunikačních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy pořádá exkluzivní sympozium, které proběhne 18. června na půdě Institutu ekonomických studií nacházejícího se v Opletalově ulici. Budete mít jedinečnou příležitost shlédnout u řečnického pultu profesora Henryho Jenkinse, který se vystřídá se svou kolegyní z University of Southern California, Sangitou Shresthovou. Dále vystoupí Nico Carpentier a Jaroslav Švelch, oba přednášející na půdě Univerzity Karlovy, a také Jakub Macek z brněnské Masarykovy Univerzity. Veškeré podrobnosti o akci s názvem Transmedia Generation: On Empowered and Impassioned Audiences in the Age of Media Convergence with Henry Jenkins se můžete dozvědět zde. Sympozium je určeno nejen odborné a akademické veřejnosti, ale také zainteresovaným zástupcům veřejnosti širší – novinářům, umělcům a marketingovým profesionálům. Registrace probíhá do 11. června. S případnými dotazy a s potvrzením účasti se, prosím, obracejte na pana Jaroslava Švelcha (svelch@fsv.cuni.cz).

Plakát k plánované akci navržený jedním ze studentů profesora Jenkinse

Program akce bude následující:

  • 14:15 – Zahájení
  • 14:30 – The Transmedia Generation: Spreadable Media, Fan Activism, and Participatory Learning – Henry Jenkins, University of Southern California
  • 15:45 – More than desire for text: online participation and social curation of content – Jakub Macek, Masaryk University, Brno, Czech Republic
  • 16:15 – Bollywood migrations – Sangita Shresthova, University of Southern California
  • 16:45 – Pauza
  • 17:05 – Fan translation as a social and (inter)cultural practice – Jaroslav Švelch, Charles University in Prague
  • 17:35 – The dark sides of online participation – Nico Carpentier, Free University of Brussels, Charles University in Prague
  • 18:05 – Pauza
  • 18:10 – Diskuze
  • 19:00 – Konec akce

 

Pokud se chcete dozvědět, jaká aktuální témata a problémy hýbou světem nových médií, kulturní konvergence a populární kultury, rozhodně si nenechte ujít unikátní příležitost setkat se s průkopníkem a autoritou oboru. Markething bude u toho.

Martin Maxa

Absolvoval bakalářský obor Marketingová komunikace a PR na IKSŽ FSV UK a roční studium na francouzském Sciences Po Rennes, kde se zaměřil na marketing luxusního zboží a módních značek v propojení s moderními dějinami. Magisterský titul získal taktéž na IKSŽ FSV UK v rámci oboru Mediální studia. V současnosti na své alma mater externě vyučuje, zajímá se o oblast transmediálního vyprávění a je členem dozorčí rady serveru Markething.cz.