Facebook Twitter YouTube RSS Mail Instagram
Menu

4 jednoduché kroky, díky kterým se stanete motivačním koučem

      14. 3. 2017
4 jednoduché kroky, díky kterým se stanete motivačním koučem

„Tvrdě pracuj, měj dobrej produkt, používej marketing, analyzuj výstupy, zkoušej a uč se, zkoušej a uč se, zkoušej a uč se!” Zní vám tato slova povědomě? S motivátory a různými životními kouči všeho druhu jako by se v poslední době roztrhl pytel. Proto jsme se i my v Markethingu rozhodli nezůstávat pozadu a přinášíme čtyři zaručené tipy, které z vás během chvíle udělají motivačního experta.

1. Založte si blog

Každý správný motivátor potřebuje nějakou platformu, prostřednictvím které může neustále vést své nadějné následovníky. Nemůžete přece být v neustálém osobním kontaktu se všemi. Vaše ropná plošina v Mexickém zálivu nebo vila v Nassau se o sebe samy nepostarají. Nejvhodnější pro vaše potřeby je blog. Vše, co se na něm děje, máte plně pod kontrolou a můžete na něj chrlit svá životní moudra a příběhy 24 hodin denně 7 dní v týdnu.

Blog přitom nemusí být nijak profesionální, stačí použít fádní bezplatně dostupnou šablonu. Nutností je doplnit svůj web jednoduchým formulářem pro zadávání e-mailové adresy tak, abyste ze čtenářů udělali členy svého V.I.P. klubu a tedy i součást direct mailingové databáze. Pro zvýšení efektivity jim za to nabídněte e-knihu zdarma. Pokud se na blogování přesto necítíte, facebooková stránka postačí.

Screen Shot 2017-03-13 at 20.18.08

E-bookem zdarma se ještě nikdy nic nepokazilo

2. Dejte lidem to, co chtějí — jednoduchá řešení

V dnešní době bývá forma příspěvků na motivačních blozích, v online magazínech, na facebookových stránkách a podobných platformách dost stejnorodá. Ať hodí kamenem ten, kdo nikdy neotevřel příspěvek typu „5 jednoduchých rad, jak se stát úspěšným“. V dnešní uspěchané době lidé nechtějí slyšet složité odpovědi. Nemají na ně čas. Řešení jejich problému byste jako motivátoři měli být schopni shrnout do maximálně deseti jednoduchých kroků. Co na tom, že drtivá většina lidí se se svým problémem nehne z místa, jelikož málokterou překážku lze překonat pouhým přečtením pár rad na dané téma. Vaši následovníci však ze sebe budou mít lepší pocit, že na sobě pracují, a to je pro vás jako pro motivátora naprosto klíčové.

3. Citáty jsou základ

Knihy plné rad, které slibovaly lepší život, se objevovaly již ve starověkém Egyptě. Příkladem je dílo vezíra Ptahotepa, ve kterém najdeme přesně ten typ citátů, jež si dnes tak rádi připisujeme k profilovým fotkám na Facebooku, či si je necháváme vytetovat na tělo v naději, že jejich neustálá přítomnost našemu životu propůjčí hlubší smysl. Jeden příklad za všechny: „Buď šťastný, dokud jsi naživu.“

Nejdůležitější historickou etapou v oblasti motivování ale bezesporu bylo období antiky. Z dnešního pohledu v ní pak nade všechny vyčnívají řečtí filozofové Sókratés, Aristotelés a Platón. Je starou prověřenou pravdou, že vaše myšlenka může být banální, nepravdivá či dokonce naprosto hloupá, ale napište za ní jméno Aristotelés nebo Platón a začnou se dít věci. V očích vašich následovníků stoupnete nejméně o 30 IQ bodů, obklopí vás aura vzdělanosti — a co víc, najednou se z vaší myšlenky stane axiom — tvrzení, které není třeba dokazovat.

default

… a taky si stáhni e-book.

A pokud byste snad měli pocit, že antické studnice moudrosti jsou již vyčerpané, můžete se obrátit na Dálný východ za učenci, jakými byli Sun-c‘ nebo Konfucius, případně pak na další historické osobnosti, jejichž moudrá slova se opakovaně stávají oběťmi motivačních znásilnění. Namátkou třeba Winston Churchill, Napoleon Bonaparte nebo Mahátma Gándhí.

4. Je jedno, co říkáte, když lidé uvěří, že jste úspěšní

Motivační kouč za sebou nemusí mít pohádkový příběh o rozjíždění vlastního podnikání v mizerných podmínkách a vypracovávání se na vrchol dlouhými roky tvrdé práce. Důležité je úspěšně vypadat a úspěšně působit. Například zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg běžně nosí tričko a mikinu s kapucí. Když ale podobný outfit zvolíte vy, budete akorát vypadat hloupě. Každý správný motivátor ví, že nejdůležitější je, jak si běžní lidé představují, že ti úspěšní vypadají. Většina z nich proto sahá po obleku.

Ať se nám to líbí nebo ne, oblek je nejen v našich myslích stále přívlastkem člověka, který je kariérně dále než jeho ležérněji oblečení vrstevníci. Nezáleží na tom, že ho máte z výprodeje v H&M a že jste si na něj museli půjčit od rodičů. Pokud k němu nenosíte otrhaný batoh a boty s hranatou špičkou, jak je často k vidění na některých technických oborech, lidé na vás jednoduše budou nahlížet jinak.

Velmi důležitým doplňkem vašeho outfitu jsou hodinky. Na ty se u motivátorů vztahuje jednoduché pravidlo: Pokud posluchači v zadních řadách konferenčního sálu nejsou schopni sledovat pohyb sekundové ručičky na vašem zápěstí, nutně potřebujete větší hodinky. Váš vzhled už poté stačí jen doplnit chvástavou a sebevědomou rétorikou a úspěch je na světě.

big_watch

Nová řada hodinek Rolex Motivator

Na úroveň v naší zemi dosud nevídanou posunul vše výše uvedené donedávna neznámý Jan Plavec. Zakladatel podle svých slov nejpokrokovější social media marketingové společnosti ve střední Evropě, který se kromě svého podnikání věnuje facebookové stránce Chuť růst, YouTube kanálu a soukromému motivačnímu koučinku, se stal terčem posměchu i obdivu. Plavec je příkladem toho, jak funguje motivace založená na osobnosti a sebeprezentaci kouče. Když se podíváme na webové stránky Plavec Media, najdeme v referencích jen pár neznámých firem, které běžnému člověku nic neříkají. Je jich dokonce tak málo, že mezi svými klienty musí firma uvádět i Plavcovu facebookovou stránku Chuť růst. Z Plavcova motivačního videoklipu Pořád v pohybu má zase divák dojem, že úspěch je napůl držení telefonu a napůl vcházení do dveří s občasným pózováním u vypůjčeného Bentley.

youtuber

Jan Plavec se připravuje na další klíčový telefonát u cizího Bentley

Jakkoliv však může celé Plavcovo snažení působit groteskně, je nesporné, že dokáže svým vzezřením a sebevědomým projevem určitou cílovou skupinu přesvědčit, že se mu daří. Je to ostatně vidět i z pochvalných komentářů pod jeho videi. Lidé na úspěch slyší, i když je smyšlený.

Když vše selže…

Ačkoliv se zdá, že v dnešní době už člověk, který chce být motivátorem, nemusí mít prakticky žádnou kvalifikaci ani zkušenosti, ne každému se musí zadařit. Pokud jako životní kouč selžete, nejspíše byste sami ocenili pár rad, jak dál naložit s vaším životem. Pro ty z vás, kteří ani po neúspěchu na poli motivace nehází flintu do žita, je tu stránka Svět neúspěšných, která mimo jiné pravidelně nabízí zaručené tipy, jak vydělat na výherních automatech. Jak totiž pravil Napoleon Bonaparte: „Slaboši čekají na příležitost, silní ji vytvářejí.“

Zdroje obrázků

https://psicologiaymente.net/media/NjnM/platon-teoria-amor/default.jpg

https://gentlemanrake.files.wordpress.com/2013/02/big_watch.jpg

http://objevit.cz/img/2017/01/youtuber.png

Jak citovat tento článek?

Novotný Jan, Režný Michal. 4 jednoduché kroky, díky kterým se stanete motivačním koučem. Adam ROMAŇÁK, editor. In: Markething [online],  2017. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/4-jednoduche-kroky-diky-kterym-se-stanete-motivatorem

 

Jeden z vůdčích představitelů českého cynismu, fanoušek peprmintového likéru a emeritní hater, který se ze všech sil snaží být milý na svět kolem sebe - zatím bez větších úspěchů. Snad ani on sám neví, o čem napíše příště, ale jisté je, že jeho další článek už tu měl být čtyři minuty.